Preskoči na glavni sadržaj

Post o svemu i ničemu, ali ima pouku...obećajem.

 Sve više ljudi (bar po nekoj mojoj slobodnoj procjeni) pazi, čita, informira se o tome što i kako unosi u svoj dom, kad su u pitanju sredstva za čišćenje ili neki drugi proizvodi koji su u neposrednoj ljudskoj okolini iliti kućanstvu. Neki biraju skuplju varijantu prirodnih sredstava, neki jeftiniju a neki se pak vraćaju u vrijeme kada nije bilo ni skuplje ni jeftinije varijante,nego samo jedna jedina i to je to. Koja sam ja...pa moram priznati da kombiniram (izuzev skuplje varijante, jer ne želim trošit novac na nešto na što ne moram i nema smisla, ako postoji još opcija...a nikada nisam bila tip koji je radio nešto samo zato što svi rade, pa tako niti ne kupujem sve ono što svi kupuju i što se izreklamira da je super super, samo zato što je neko rekao dovoljan broj puta da je to super 😁...možda sam probala koji puta iz radoznalosti ali sam vrlo brzo odustala 😃). Dakle ovako, što je zapravo ovim svime pisac htio reći...da se vratimo na bit i srž ovog posta...blaženi nam internet, nudi pregršt ideja kako održavati kućanstvo na prirodan način, međutim, ako imaš dovoljno staru osobu kod kuće, ili ako si imaaaalo slušao baku dok je tamo nešto pričala i usput štrikala, a tebi je to sve bilo taaaaako bezvz i dosadno (tada, u to vrijeme sa nekih cca 10 godina) što priča, neće ti biti potreban niti internet, nego samo iskustvo kućanice u cca pedesetima-šezdesetima-sedamdesetima u HR (ne u Americi i negdje u Europi gdje je bilo na izbor svega i svačega, nego u HR na selu/predgrađu), da ti kaže kako se sve može bez da se utroši puno novca, a kuća bude čista i bez neželjenih posljedica...ja sam imala tu sreću da sam dijete sa sela (iz predgrađa, ali volim reć da sam sa sela 😁) pa mi takve informacije nisu strane, i nije mi sada u tridesetima internet otkrio Ameriku po pitanju nekih ideja za održavanje kućanstva i život općenito...niti sada ja vama otkrivam Ameriku sa svojim postovima, samo zapisujem ono što se usmeno u mojoj okolini prenosilo, po principu ''pa znaš to'', ''već vidiš'' i '' pa tako je i baba radila''...neka ostane zpisano što bi baba rekla ''zlu ne trebalo''😁 (na neki svoj način prilagođen ovom današnjem životu)...okej, nadam se da ste shvatili ironiju današnjeg vremena i starih nauka, i zapravo koliko bi baka/baba danas bilo influenserica sa svim svojim znanjima i pričama o životu i načinu na koji pojednostaviti današnje komplicirane živote, algoritmi bi im bili na zavidnom nivou (šta god to značilo 😁, čula sam da je to svima bitno pa eto 😁)...šalu na stranu, krenula sam jutros nakon obavljenog posla (jer trenutno većina radi od kuće, jelte)  očistiti kuću, pa sam primijetila da ovdje nemam niti jedan post o tome što i za što koristim...pa sam odgodila čišćenje, kako bih vam natipkala o tome (dok opet ne smetnem s uma)...i nadam se da će vam ove informacije poslužiti...


KUHINJA:

U kuhinji ispod sudopera uvijek imam staklenku sa prskalicom u kojoj se nalazi čist alkoholni ocat, s kojim čistim radne površine u kuhinji, sudoper i pećnicu. Ocat uvijek odstrani sve mrlje koje se na inoksovim kućanskim aparatima, ako je jako zaprljano tada dodajem i sodu bikarbonu.




KUPAONICA:

U kupaonici u staklenoj boci s prskalicom imam alkoholni ocat koji je razrijeđen pola pola (pola boce alkoholnog octa i pola boce obične vode), i sodu bikarbonu, te s tim čistim sve površine (kadu, slavine, wc školjku)...tijekom pranja tuš zastora u perilici, dodam pola žličice sode i alkoholni ocat kako bi se kamenac koji se od tuširanja nakupi, isprao)...pod perem tako da u lavor stavim jednu žlicu octa i tople vode te prebrišem pod.


PODOVI U KUĆI I OSTALE POVRŠINE

Podove u kući sam jedno vrijeme prala isto kao i u kupaonici (jedna žlica octa u toplu vodu i to je to). Sada imam mop koji na sebi ima spremnik s vodom u koji sam stavila malo prirodnog deterdženta od naranče (jako je koncentriran tako da ga imam već sigurno nekih tri godine i još ga nisam potrošila), dok prašinu brišem s krpom od mikrovlakna (koje kada se zaprljaju operem na 90° i ponovno ih upotrebljavam) i toplom vodom.


PROZORI I OSTALE STAKLENE POVRŠINE

Prozore prvo prebrišem krpom od mikrovlakana i vodom u kojoj je dodan alkoholni ocat, nakon toga staklene dijelove poprskam s čistim octom te prebrišem suhom krpom od mikrovlakana. Ogledala čistim na način da ih poprska čistim alkoholnim octom i obrišem suhom krpom i to je to.


Zapravo vidite i sami da sve što vam je potrebno da bi vam kuća bila čista, alkoholni ocat, soda bikarbona i topla voda (i dobra volja :) naravno). I za 10 kuna imate kuću čistu mjesec dana. Ja osobno kupujem alkoholni ocat u zapremini od 5L (što košta nekih 18 kuna), jer se vodim onime da ipak manji otpad napravim ako kupim jednu bocu od 5L a ne pet boca od 1L, jer kod nas nisam još naišla na alkoholni ocat koji pakiraju u staklenoj ambalaži (samo jabučni).


Evo ga, rekla sam da će na kraju ipak imati poantu 😂.



*Ovo nije plaćena reklama za ECOS proizvode, iznosim samo vlastito mišljenje i tako to😁.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Hrana: Vege kobasice/salama

  S obzirom na to da ne jedem meso, potražila sam kako mogu sama napraviti ''salamu/kobasice'' koju bi imala za tople sendviče ili tako neku hranu koju konzumiraju i oni koji jedu meso...s obzirom da na instagramu pratim profile ljudi istomišljenika, upjela sam naići na jedan recept za veganske kobasice, koje su jako jednostavne za napraviti i sadrže jako jeftine sastojke 😁. Sastojci: 300 ml mekog brašna (glutenskog)* 150 ml zobenih pahuljica 150 ml sojinih ljuskica 300 ml tople vode 70 ml suncokretovog ulja 1 žličica morske soli 2 žličice češnjaka u prahu 2 žličice dimljene paprike u prahu pola žličice slatke paprike u prahu malo papra Prozirna prijanjajuća folija Priprema: Brašno, zobene pahuljice i sojine ljuskice pomiješati. U 300 ml tople vode razmutiti začine i ulje te preliti suhe sastojke tom tekućinom. Pomiješati smjesu, da dobijete homogenu smjesu i da se začini ravnomjerno rasporede. Na foliju stavljajte smjesu te ju umotajte tako da oblikujete kobasice, te