Preskoči na glavni sadržaj

Hrana: VeGe Sarma

 

Ne volim baš kuhati, ali ako nešto volim jesti, onda se ipak potrudim oko toga 😀...sarmu volim, i to mi je jedno od jela koje bih mogla često jesti...volim spoj kiselog, slanog, ljutog i tako to (you know what i mean)...općenito volim kupus, bilo da je svjež ili ukiseljen (cabage baby 😂)...sarmu nisam pravila jako dugo... jer sam prije par godina probala napraviti i to je ispalo sve samo ne sarma...i nisam htjela jedno vrijeme raditi jer mi se sve to nekako zamjerilo, s obzirom da za izradu ovog jela treba ipak utrošiti dosta vremena i strpljenja, i naprosto sam na neko vrijeme odustala (mama ju je pravila 😁)...ove godine sam si dala zadatak da ću malo po netu pogledat kako to da cijeli svijet uspjeva raditi sarmu, samo ja ne...i tako i biješe...naravno da nisam napravila po nijednom receptu nego na principu već vidiš, i uzmi što imaš u kuhinji i to je to...problem je bio jedino motanje i kuhanje...tu sam kao pravi štreber pogledala kojekakve članke i youtubove da vidim kako to ide 😁 (ah, blaženi nam net...)...i totalno mi je uspjelo...i čak sam uspjela napraviti 32 sarme, do proljeća ćemo ju jesti 😂....šalim se....

Nego da ne duljim, što je sve išlo u sarmu i kako sam to sve napravila pročitajte u nastavku:


Sastojci (ovo je sve bilo odokativno i onoliko koliko sam imala doma, nema nekih pravila, ovisi o tome što i kako volite i koji okus želite da vam prevladava):

cca pola šalice heljde

cca šalica i pola sojinih ljuskica

cca šalica riže

dvije glavice crvenog luka

jedna žličica češnjaka u prahu

jedna do dvije žlice vegete 

žlica dimnljene paprike u prahu

himalajska sol

biber

maslinovo ulje

jedna glavica kiselog kupusa (cca kila i pol)


Priprema:

Sojine ljuskice staviti u veću posudu i preliti vrućom vodom (da omekane i nabubre). Rižu i heljdu oprati dok voda ne bude bistra, i


nasipati na sojine ljuskice. Dodati nasjeckani crveni luk i sve ostale navedene začine. Dobro sve pomiješati i dodati maslinovo ulje, i još promiješati dok sve ne bude ravnomjerno raspoređeno. Glavicu kiselog kupusa staviti u posudu s vodom, iskidati list po list i isprati nekoliko puta (ja sam ispirala tri puta), i pustiti ih da stoje u posudi s vodom dok radite sarme. Pri rolanju svake sarme sam izrezala korjenasti (tvrđi) dio lista, odmah ga stavljala na dno posude u kojoj će se sarma kuhati. Ostatak lista sam poravnala, stavljala jednu jušnu žlicu nadjeva na sredinu lista, te preklopila gonji dio lista preko nadjeva (poprečni dio), zatim preklopila desni dio dužinom cijelog lista, i zarolala cijelu sarmu. Lijevi dio je ostao otvoren. Nakon što sam zarolala cijelu sarmu, otvoreni dio lista sam utaknula unutar sarme, i to je to. Kako sam ih roala tako sam ih odmah slagala u lonac, uspravno jednu do druge kako bi bile zbijene ali ne opet previše, jer riža bubri tijekom kuhanja, pa bi bilo dobro da ima svaka sarma prostora za nabubriti (ali ne previše, da vam se ne bi razmotale tijekom kuhanja). Sav ''otpad'' i ostatak od kupusa, korijen i tvrđi dio sam izrezala na sitne komadiće
(i kako ne bih ništa od ostataka bacila), i stavila na dno lonca, ali i na površinu, kako bi sarma bila prekrivena. Zalila sam vodom toliko da se sarme prekriju vodom, ali opet da ne plivaju previše u vodi, i dodala još jednu žličicu dimljene paprike...nakon što su prokuhale, kuhala sam na laganoj vatri još nekih 30 do 45 minuta, te svakih 5 do 10 minuta sam samo malo protresla lonac u lijevu i desnu stranu kako bih ''promiješala'' sadržaj (jer se sarma tijekom kuhanja ne smije miješati kuhačom kako se ne bi oštetila i razmotala). I to je to...priprema traje najdulje, i treba dosta vremena da se sarme smotaju, tako da si za ovaj proces izrade odvojite sat do dva vremena. Naravno da nismo pojeli sve, ostalo nam je dosta, ostatak sam spremila u zamrzivač za one dane kada ne budem stigla bilo što pripremiti za jelo.


I to je to, dobar tek.


✌&💚, Matea


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Hrana: Vege kobasice/salama

  S obzirom na to da ne jedem meso, potražila sam kako mogu sama napraviti ''salamu/kobasice'' koju bi imala za tople sendviče ili tako neku hranu koju konzumiraju i oni koji jedu meso...s obzirom da na instagramu pratim profile ljudi istomišljenika, upjela sam naići na jedan recept za veganske kobasice, koje su jako jednostavne za napraviti i sadrže jako jeftine sastojke 😁. Sastojci: 300 ml mekog brašna (glutenskog)* 150 ml zobenih pahuljica 150 ml sojinih ljuskica 300 ml tople vode 70 ml suncokretovog ulja 1 žličica morske soli 2 žličice češnjaka u prahu 2 žličice dimljene paprike u prahu pola žličice slatke paprike u prahu malo papra Prozirna prijanjajuća folija Priprema: Brašno, zobene pahuljice i sojine ljuskice pomiješati. U 300 ml tople vode razmutiti začine i ulje te preliti suhe sastojke tom tekućinom. Pomiješati smjesu, da dobijete homogenu smjesu i da se začini ravnomjerno rasporede. Na foliju stavljajte smjesu te ju umotajte tako da oblikujete kobasice, te